Friday, May 31, 2013

maafkan anis :'(


hye..look at my tittle.. "maafkan anis :'( " i thought that i have made something that my bestie feel disappointed with me. sorry dyla.. anis tak bermaksud pun nak buat dyla terasa dengan anis..mesti korang tertanya kan..apehal dengan aku ni.oke,aku akan cerita dari mula..

sebenarnya macamni, malam rabu kelmarin aku on9 twitter sampai tengah malam gara2 nak update blog ni.aku update story pasal special persons tu la.so,sambil update aku main jugak tweet2 dengan kawan2 aku.jenis aku,kalau da mengarang,kena fokus.nanti lari cerita.then yang paling penting,take time lagi lama untuk abiskan cerita tu sebab aku banyak stop.so,aku update sampai pukul 1 pagi.tengah2 tweet tu,boyfie si dyla ni mention aku..dy tanya la aku,esok pagi buzy tak..aku reply la,kenapa pulak?dy cakap,kawan dy ajak keluar..masalah aku,kalau plan mengejut macamni,memang sah,sahih dan confirm aku tak pernah dapat lepas keluar..my mum sangat tegas kalau bab2 keluar ni..adik aku kalau nak date pun,nama aku dy guna sebagai tiket.aku pun terpaksa la.

aku pun jawab la,gila ke nak keluar esok.mana lepas.macam tak kenal pulak mak aku..dy suruh jugak aku adjust.apa2 esok contact dy..amboi,kemain..aku da cakap kan aku takkan lepas.so,esok pagi aku pun text la dy cakap yang aku tak boleh pergi.aku pikir dyorg pergi la kan.malam tu aku on9,aku nampak kawan dy yang ajak aku keluar tu on9.aku apa lagi,terus klik nama dy and IM..aku cakap aku tacing dengan dy sebab ajak aku last minute.then dy pun reply and cakap apesal dengan aku ni,dy da buat ape.aku reply la,aku cakap aku nak tengok jugak movie tu.dy reply,dy cakap dyorg tak jadi keluar pun sebab aku tak ikut.dy ajak aku pergi esoknya.dy suruh aku adjust dengan boyfie dyla tu.IM punya IM,dekat tweet boyfie dyla mention aku,tanpa cakap ape2 pun lagi,dy da buat deal suruh keluar esok.kalau tak,jangan panggil dy "kawan" lagi.

aku pun sentap la..betul2 ke memain dy ni??sampai deal macam tu sekali.dy siap promote aku dekat kawan kampus dy yang stay dekat kuantan tu untuk bawak aku jumpe budak tu..budak tu selama ni aku just kenal dalam facebook and twitter je.so,kami pun excited la nak jumpa..janji dengan kawan si boyfie dyla yang ajak keluar ni,pukul 11..tp dy cakap kat boyfie dyla pukul 12..hantu betul la.da la tak cakap awal2.penat tau bangun pagi.siap awal2.da la terpaksa.eishh..aku siap pukul 11.tunggu sampai kul 11 suku,tak jugak datang sebab si boyfie dyla cakap,dy akan datang amik aku pukul 11.oke,tunggu punya tunggu,tak datang.call la apa lagi kan.sekali baru bangun.dan dy cakap pukul 12 baru gerak.aku pun panas la kan..da siap kemain,sekali cakap pukul 12 pulak.last aku warning, 11setengah tak sampai,aku tak nak ikut..terus letak.geram aku =='

dalam 11.45 macam tu,dy datang amik aku..aku apa lagi, bising la kan.geram tau..ingat lepas amik aku dengan kawan dy tu,kami gerak kuantan terus.rupanya banyak lagi persinggahan dy sebelum sampai kuantan..sengal gila..lepas amik aku,amik kawan dy,then pergi petronas,then pergi mcd untuk amik motor abang dy.da sampai rumah dy,dy cakap nak pergi photostat pulak.pergh bazir masa abis tau.bosan gila tunggu.da la terjerit terpekik dyorang dalam kereta..rasa macam aku pekak pulak.geram beta!!gila rasanya dyorg ni.sabar jela hati.aku rasa macam puasa pulak masa keluar dengan dyorg tu..sbb sampai sana masa orang tengah lunch..jalan jemm.kami sampai east cost mall, kami beli tiket terus..lepas beli,pusing dulu sementara tunggu colleagues dy sampai..lepas budak tu da sampai,kami keluar makan kat luar.sebab kat dalam mall tu majoriti fast food kan..aku tak nak.nak nasi.so,makan luar.

sebelum jumpa colleagues dyorg tu,aku da suruh dy bbm awek dy..ajak join sekali..rasa macam pelik je aku sorg perempuan kan.then sangat tak selesa sebab dy boyfie kawan aku.even kami da kawan dari tadika tapi kena hormat jugak dy sebagai boyfie kawan aku..dy tetap tak nak buat..geram betul.dy pulak suruh aku text awek dy..mana ada kredit num celcom!!bukan aku je yang tanya pasal awek dy,colleagues pun tanya aku mana awek dy..dy tetap buat tak tahu je.kesian budak tu..tak berjawab soalan dy..lepas makan,solat semua kami pun rushing pergi balek mall tadi.sebab tiket kami pukul 3.aku dipersalahkan sebab jalan jem..perempuan kalau solat memang la lambat..lagi nak pakai tudung lagi..ngek betul.abis je cerita tu,kami terus keluar dari mall.

dan tak terus balek..dyorang sibuk nak pergi karaoke pulak..ouhmaii goshh..da lewat ni..mak mesti bising..takutttt T_T terpaksa ikut sebab naik kereta dyorg kan..then terpaksa la minta adik aku backup..menipu sunat la kami..maafkan kami makkk..kat tempat karaoke,jumpa pulak set2 dyorg ni..sanggup pulak budak tu datang kuantan hanya untuk karaoke..==' lepas setel semua,dengan segera aku balek..serius,tak ada yang lebih risau dari dengar mak bising.. ==' aku mintak boyfie kawan aku tu,bawak secepat mungkin..dalam kereta aku tak banyak cakap sebab berdebar punya pasal..dy boleh perli aku..sengal betul.sampai je rumah,aku selamat..penipuan adik aku berjaya.aku masuk dengan alhadullillah..legaaaaaaaa! tapi sebagai balasan,kena belanja cadbury.. =='

esoknya aku rasa bersalah sangat dengan dyla..aku pun text dy then cerita semua..dy reply macam ye tak ye..sumpah risau.sory dyla.anis tak maksud pun nak belakangkan dyla.tapi anis tak nak dyla terasa..sebab dy tak ajak dyla.anis da mintak dy bbm dyla and ajak dyla.tapi dy tak nak.anis pulak tak ada kredit.anis harap kita tetap kawan macam dulu.i'm sorry :'(

0 comments: