Saturday, May 4, 2013

Bermula dengan pertemuan :) dan berakhir dengan perpisahan :(


whoaaa...long time no see *kiss pipi kanan,kiss pipi kiri* erm,bukan apa,tak ada point la nak tulis..then aku kan berKERJAYA sekarang *tapi kini tidak lagi :p*..so,that's why la aku tak jenguk wall ni..disebabkan sekarang aku da free,so boleh la aku update new story..cerita bermula apabila setiap hubungan yang bermula dengan pertemuan itu pasti akan berakhir dengan perpisahan *ceyh,macam apa la intro* hahhaaha..oke2,straight to the point..dengan ini,saya serta rakan2 seangkatan praktikal saya ingin mengisytiharkan bahawasanya latihan industri kami di hicom automotive menutup tirai!! *ada gaya ramli ms,pengetua AF berucap tak* hahhaah..just wanna tell uolllss yang hari ni dalam sejarah, 3 Mei 2013 menyaksikan kami pelajar2 praktikal dari politeknik2 yang berada di malaysia angkat kaki dari company masing2..kami da habis LI!!! *jerit bahagia* so,turn untuk cerita kat korang, membe2 yang aku dapat masa praktikal dan jenis perangai masing2..aku akan cerita geng perempuan je oke..sebab perempuan ramai..10 orang tak silap..so,kita mula dengan poli yang hantar student ramai la kan.. *drum effect*

starting with POLISAS..poli ni hantar 6 orang then semuanya gegurl..tapi,aku just ada 2 orang je wakil dari poli ni..oke la dari tak ada kan..

nama dia ni nurul fatehah binti ahamad..tehah for short..dia ni budak course setiausaha atau in english, secretary..forsure la dia stay kat bilik COO kan..kelasss kau jah..hahhah..dia ni serius sengal..nampak pendiam + sombong..hari 1st daftar,dia tak tegur pun aku..aku pun lagi la tak tegur dia..hahhah.. 3rd day, baru nak tegur..tu pun dia tanya aku ni betul ke tak classmate kawan dia..disitu la bermula segala..tapi memula tak rapat la..just biasa2 je..then tengah sem baru rapat..rapat atas sebab2 tertentu..hahha..dengan minah ni,aku banyak gaduh tau..sehari tak sound- menyound,memang la tak sah..weyh,gua banyak tacing dengan lu tau.. ==' dia ni ketawa pelik sikit..sampai ada kawan kami yang sorang ni,cuba ikut style dia ketawa.tapi tak berapa nak jadi.hahhahah..punya la hebat dia ketawa..mulut dia pun bising..kira kalau lawan dengan dia,tak tahu la sape yang nak mengalah..aku konfem la nak menang kan..sebab aku comel..hahhaha *oke tak berkait langsung ==' * yang best,dia la yang tolong aku dapatkan nama sorang mamat ni..hahhhaha..masyeh!!da,bosan pasal dia sebab dia tak best..hahhaha *ampun mek* ni la dia :

katanya ni masa tengah visit bilik training..hahhaha..sory beb..ni je yg mampu.

ni pulak nama dia nor farahin binti abd mohd..fara for short..dia ni budak course logistik.stay kat logistik suzuki..dia ni la yang suka tiru si tehah ketawa..tapi sayang tak jadi..hahahh..dia ni kurus tinggi orangnye..kurus lagi dia dari aku..hahhah..konon kata nak gemuk,tapi makan nasi tak habis..celah mana nak gemuknya kan.. == ' dia ni,anak bongsu..kan adik?hahhaha..dia datang LI bawak bestie dia tau..mana pergi,mesti berdua..tudung pun selalu pakai sama..bak kata pakcik2 yang kerja department dia tu, "gelombang biru"..sebabnya kalau dia pakai tudung warna biru,sorang lagi tu pun sama..senang sangat nak cam dyorang dari jauh..nak dekat habis LI,baru kami rapat..rehat sesame,lepak taman nyamuk sesame,usha orang sesame,kutuk orang sesame,naik rapid sesame,menggila pun same la kan..tapi,dyorang lebih gila..hahhahah..yang aku tahu,aku dengan dia ni punya masalah yang sama..masalah apakah??biarlah rahsia..kan fara?ha,fara..anis kutuk fara sikit je..sebab fara suruh tulis yang baik2 kan..btw,baik ke?? *tangan didada mata juling* hahhahah..ni la fara,sweet kan..
ciri2 ibu mithaliena..hahhaha

last person untuk polisas..ni la bestie si fara tu..liena in da house!!! :p ni nama dia Mazlina binti Mohamad..liena for short..see tak nama ayah dia?mohamad kan?si fara tu pun,mohd jugak kan?just ada abdul and ejaan je lain2..no wonder la dyorang ni jadi bestie sejak sekolah :) dia ni pun amik course logistik jugak..stay kat logistik suzuki jugak.classmate si fara jugak..see??banyak gila kan persamaan dyorg ni..everything sweet together..ouh so jelly ==' kalau fara kurus tinggi,lain pulak dengan si liena..dia ni rendang sikit dari fara then chubby sikit dari fara..hahhaha..kalau pakai contact lens tu,macam barbie doll gitu anak mata dia..bulat + besar je..seram den nengok..hahhaha..dia susah gila9 *menunjukkan memang susah* nak jumpa dia sorg2..di mana ada dia,disitu ada fara..kalau fara mc,dia pun dengan slumbernya buat mc sendiri..same je la dengan si fara tu..pendek kata,semua nak sama la..kuat ngutuk tak payah cakap..hahhah..geng beta ni..*sep sikit geng* nak tengok liena?ni la dia..omey angat 
the best shot from liena ;)


setel la polisas..turn PIS..atau politeknik sultan ibrahim,johor..sorang je wakil yang dia hantar..

ni la dia satu-satunya wakil tunggal dari pis..*macam pru pulak* hahahha..nama dia nurul jannah binti mazlan..dia amik course electrical engineering..eyh,betul ke tak ek?aku pun konfius..yang aku ingat dia budak engineer je..tak tahu engineer ape..hehehhehe..*ampun* dia ni stay kat department calibration suzuki..dia ni,orangnye chubby gitu..specky girl.bestie si tehah oke..tehah mana?tehah si budak SU tu la..hahhah..jangan memain..kelas bestie dia tu.korang tak ada kan?bagus sedar diri.hahha..seperamah aku ni,lagi peramah dia ni tau..abis semua orang dia tegur + kenal..tak bla kenangan bagi kuih..hahahhahhah..comel je aku tengok dia kejar orang tu..punya la takut orang nampak..hahahhaha..rasa nak gelak guling2 la..boleh?hahahhahhahahha..dia ni,boleh layan gilanye..blur dia pun sama tahap dengan aku..tapi rasa macam dia lagi blur je..hahahha..kami selalu merempit sesame..tapi dia bawak..heee..nak tengok dia?jap,
ni baru aku nampak gegurl dia..hahha


setel untuk semua student poli..actually ade lagi 5 orang..tapi tak ada pic nak tunjuk..so,tak best la kan..dyorang tu,ema,wawa,kak feeqa and zaty..tapi,ada special guest aku nak bagi korang tengok..satu-satunya akak yang sanggup layan kerenah kami semua ni..dia pun praktikal jugak..dari uitm..lupa nak tanya course apa..hahha..sory kak..nama akak ni,fatihah binti zaimi..kak tiha for short..dia ni lagi sengal..memula masuk,serius aku tengok dia kerek..da kenal baru oke.. *jujur* dia ni bapak sengal..kalah sengal kami2 ni.hahahha..kalau ketawa tu,payah nak berhenti..tak tahu la apa yang lawak sangat bagi dia tu..dia ketawa,then dia stop then sambung ketawa balek..tak ke namanya sengal kalau camtu?hahahha..dia ni abis semua nak buat adik angkat..sampai lelaki yang gua admire pun dia nak.ouh nonono..he's mine!!hahhahha..tapi sekarang amik la..ikhlas..*ikhlas terpaksa =='* hahhaha..btw kak,kita ada perjanjian kan..tolong la tunaikan sebab anis nak sangat..plissss *muka comel macam puss in boots tu* hahahha..then,dia ni suka buat kek coklat..muffin pun..i thought dia ni minat bakery la..kak tiha salah amik course ni kak.. ==' hahah..kami selalu balek sama naik rapid..nice moment kan sebab rapid masih free lagi sekarang..hahahaha..nak tengok akak ni?
percaya kan aku cakap dia sengal?hahah


oke,sampai sini jela aku mengarut pasal mereka2 ni..tapi ini adalah hakikat oke..tiada penipuan..tak baik tipu2 ni..dosa2..nonono.. ==' aku just ada berapa kerat je pic kami bersama..akan bergambar bila kami pakai tudung sama warna tanpa dirancang melainkan si fara dengan liena tu.semua tempat sama..iaitu di belakang public phone..aku pun tak tahu apa yang bagus sangat pemandangan kat situ tapi semua pic kami majoriti kat situ..hahhahah..nak aku bukti kan?jap,
warna hijau tu public..


sebelah public..

see??betul kan aku cakap..erm,sampai sini jela kisah kami sebagai gadis praktikal..sangat best kawan dengan korang..to tehah,jannah,fara,liena dan kak tiha..anis mintak maaf sangat kalau ada buat salah dengan korang..semoga kita jumpa lagi..selamat pegang diploma!! :p 


truely yours,
anis aqeela aziz





0 comments: