Wednesday, April 30, 2014

secebis kenangan.


hye dan assalamualaikum..i'm back to update..1st entry untuk tahun 2014..mungkin?tapi rasanya betul la tu..da lama tak sentuh blog..tapi sekali sentuh,macam novel panjangnya..ye dak?hewhew..imaginasi tinggi sangat,sebab tu ayat berjela panjang.cewahhh..maafmaaf..mengarut.off for intro..moh ler kita mula berimaginasi..tapi based on fact tau imaginasi kita.here we go!

seperti yang anda semua sedia maklum dengan tajuk diatas,dengan ini gua mengisytiharkan tamatnya tiga tahun menuntut ilmu di perantauan.di bumi perak!yeayyy..habis jugak belajar..alhamdullillah.sekarang just tunggu result je.too sad jugak bila nak tinggalkan ipoh tu.banyak pengalaman manis,masam,masin,pahit dan tawar da di created sepanjang kat sana.selama setahun setengah kat sana(sem 1 sampai sem 3) tak rasa sangat sedihnya..feelingless.ngee.sebab tak ada apa pun nak dikisahkan..tapi untuk setahun ni(sem 5 dan sem 6),haa yang ni memang sedih..banyak gila kenangan.

starting with sem 5..masih ingat kat entry Sweet September aku tu?yang ni sambungan dia.sem 5 memang penuh dengan duka dari suka.penuh dengan masam dari manis.sem 5 terasa diabaikan sampai selalu gaduh.selalu buat perangai.kantoi text,kantoi keluar dan memacam la.tak pernah date like usually couple selalu buat.memasing sibuk dengan kengkawan.dan disebabkan itu la memacam jadi antara kami.makan hati,terasa,sentap da menjadi kebiasaan kami.pernah ditengking dalam call sebab bestie.itu memang makan dalam.sumpah cakap.agak kalau depandepan,mahu aku kena tampar.tapi akhir tahun 2013, 31th disember,1st date kami.tak pernah keluar berdua.dan hari tu,hari 1st kami keluar berdua.tak silap,tengok cerita police story..yess,police story.itu permulaan relay kami beransur pulih.*konon* tak nak cerita lebihlebih,sebab ini sem yang menyakitkan.

sem 6?ini sem yang sedaya upaya kami penuhkan dengan segala kenangan.bermula dengan 1st date tu,bersambung dengan 2nd movie,balistik cinta.then dengan garagara roller blade,putus jadi taruhan.nyarisnyaris putus haa.gila kan?itu standard bagi kami.maklum la,makin nak habis,makin teruk sentapnya.tapi aku memang tak suka,bila bawak aku,tapi aku jadi patung bernyawa.aku kalau tak kenal,memang takkan buka mulut.pastu ditinggalnya aku kat tepi,dia sibuk main dengan kawan.buat macam aku tak hidup,haa memang mendapat.tak bawak couple dikatanya semacam.da bawak couple,ditinggalnya tepi.ini boleh menimbulkan taufan.*emo lebih*

contoh macam selalu keluar makan,lepak..dan boleh la tahan dia bawak tempattempat yang tak di request.mintak tempat lain,bawak tempat lain. ==' layankan je la.setiap tempat tu,semua ada snap.kalau memori handphone tu tak full,mungkin memanjang berselfie.ngee.1st tempat makan yang dia bawak,old town kot.gua yang agak tak biasa dengan kedai camtu,gua bagi dia yang order.dia bagi gua makan western and dia pergi bantai makan nasi lemak.mana tak gemuk dia sekarang :P pastu kami makan dekat burger banjir,pastu apa ehh nama tempat tu..lupa la.pastu mcd,haa yang pasti sem ni tak banyak makan mamak..musykil jugak bagi aku sebab dulu selalu layan mamak,tapi sem ni tak banyak.boleh kira dengan jari la berapa kali duduk menghadap makanan kat mohamad tu.dan satu tempat yang paling gua suka design dia,khizanat!suka sangat tempat tu..design dia rare.nak kata fully kedai makan,tak jugak,sebab ada space untuk music,space untuk bajubaju dia..memang cool gila..1st time datang,jatuh cinta dengan kedai tu..makanan dia lagi best!kejap lagi aku cerita ehh.

paling tak boleh lupa pasal dia,style dia.kalau aku order air milo ais,my favourito tu,dia akan jadi tukang rasmi.kononnya nak rasa kaw ke tak air tu.gua tak boleh layan kalau susu lebih..eishh gila apa nak suruh gua potong kaki.tapi bagi dia,kalau susu lebih,itu lagi kaw..insane. :3 kalau makan pulak,gua ni da la makan jenis menikmati,memang esok la baru habis.dia suka bising sebab makan lambat.ngee.lambatlambat pun,orang ni jugak yang awak sayang kan?ehh hahhah..kalau makan western tu,dia la tukang keratkan kasi kecilkecil makanan aku tu.kami jarang share makanan tapi selalu share air.nasib baik aku jenis tak kuat sangat minum air,so boleh la layan nak share air.kalau tak,tak ada maknanya nak ber shareshare ni.adat orang yang tengah berbahagia kan,pasti ada krisis.macam kami la.lagi 2minggu nak pisah ni,masih lagi gaduh.kes dia kecil je,keluar tak cakap,tak wish good nyte je.tapi itu pun da buat gaduh.nasib tak lama.hee.ada satu kali kami gaduh sebab dia lambat bawak keluar pergi makan.ni semua sebab robot dia tu.dia nak pergi competition then kena siapkan robot tu.gua da la tak makan sehari,dia tak cakap pulak yang dia tak habis lagi buat benda tu,memang angin la.da ahh janji nak makan tomyam thai kat ipoh parade,haa meragam ahh aku.aku senyap je atas motor.malas bukak mulut.dia tanya kenapa senyap,aku just jawab tak ada point nak cakap.padahal bengang.sementara tunggu order,gua buat bodoh je depan dia,text dengan kengkawan.dia punya bengang,dia pergi layan flappy bird.ingat gua tak nampak muka bengang dia tu.saje malas tegur.hahah..sakit hati dengan gua,dia pergi bantai main flappy bird.agak gua tak layan lagi,terus sound gua..rasa nak gelak tengok dia,tapi nampak gila dia memang marah dengan aku malam tu..turun naik halkum dia tu,seram.

the moment yang aku paling suka!masa harihari last aku kat ipoh..lepas final paper aku,tengah hari tu dia da bawak keluar makan.kononnya breakfast.breakfast pukul 11..hmm awal sangat breakfastnya.aku buat brunch je.aku ada request dengan dia,hari yang dia last paper,gua nak overnight sebab esok terus je siapsiap tunggu parent gua datang ambil.jadi,gua cepatcepat plan nak pergi semua tempat mana yang termampu dalam masa sehari.gila kan?dia pun terkejut dengar gua minta camtu.eyh tak anis aqeela la kalau tak gila punya request..ngehngeh.gua minta nak pergi makan laksa kat padang polo,lepak taman botani,lepak icity,pergi gerbang malam.yang tu tak silap yang gua nak buat dalam masa sehari.tapi yang tercapainya just satu.lepak icity.yang lain kelaut.

hari yang dia last paper tu,ingat petang tu nak lepak taman botani.tetiba guruh bagai pulak..eishhh dengki lettew.tak nak bagi kami sweetsweet kat taman ikan tu. :3 dia pujuk gua,cakap malam nanti kita keluar makan..oke.gua tak tahu kemanakah kita malam tu,dalam kereta baru dia cakap.suruh buat pilihan memandangkan gua nak balek esok,so,jenjalan di tangan gua.hewhew.dia tanya,nak pergi makan kat khizanat atau pergi Park kat icity.gua yang sememangnya blur,bertambah blur mikir nak kemanakah kita.duadua tempat tak pernah pergi dan tak pernah tahu.deeba si awek din tu bisikbisik ajak pergi park dulu.gua pun cakap la nak pergi park.pastu kena bangkang pulak dengan dia,suruh pergi khizanat dulu.tadi beria suruh buat pilihan.tiba kena ikut pulak cakap dia.pijak karang.gua yang jenis mengikut ni,ikutkan jela.

oke,turn nak cerita pasal khizanat..tempat tu double wow!sukasukasuka sangat!tak bising,design dia simple gila tapi cantek,cartoon dia,dia guna cartoon kat cartoon network. chedid suka tengok.sebab tu aku tahu..hewhew.makanan dia not bad..meatball dia super awesome.best gila!serius tak tipu.boleh buat teringat seyh.kami share 1 set makanan tu.sweet kali terakhir kekonon..ambik kau,sekali tak kenyang.mana taknya,makan meatball bolognaise + air coke.plan pulak balek dari park nak pergi makan lagi.sekali tak pergi pun.sebab lepas makan,pergi park.tunaikan impian deeba.duduk lepak sana kejap.kat sana gua da mula senyap.actually bukan masa kat situ je,selalu senyap.tapi haritu lagi senyap.duk tengok je dyorg bertiga bergurau.aku lebih suka memerhati.kang da mula bunyi kang,dia marah pulak.so,senyap is better.dengar dia je bebelbebel.takpe,lepas ni takkan dengar da.takkan dengar dia menjerit nama aku dari luar rumah,takkan share makanan lagi,takkan share air lagi,takkan dengar dia buat suara serius,takkan dengar dia tinggikan suara,takkan dengar dia mengutuk,takkan dengar dia panggil sayang depandepan,takkan dengar suara dia macam dalam kelambu tu.semuanya takkan.macam dalam lagu masih mencintainya tu,"jika teringat tentang dirimu,berlinang airmataku"..

lepas icity,kami ke ktm.main belon..yeayyy!benda tu la aku sibuk nak main.actually nak main basikal couple kat icity jugak,tapi dia tak nak temankan.kejam kan?puas pujuk,tetap tak nak teman.geram geram geram!tapi takpe la,dapat jugak main belon tu..best woo.lagi best tengok kesayangan kita menang lawan deeba..tapi yeke dia menang? :3 macam tak je.huu.lepas main belon,kami gerak la merewang.cadang nak pergi karoke,tapi penuh pulak..oke,takpe.balek pahang ada masa.hewhew.da bosan merewang tanpa arah tuju,jalan terakhir,balek rumah je la.tapi sebelum balek,beli makanan.kami kongsi empat.sweet kan?susah nak jumpa kekawan macam tu.ni la 1st time gua merasa kawan macam tu.nak kata selalu lepak berempat,tak jugak,tapi lastlast tu selalu berempat.rasa macam adik beradik.

esoknya hari last aku kat sini.impian terakhir sebelum balek,nak pergi street art.ingat dapat snap berempat,tapi sedih..just kami berdua je.semua busy.takpe la.asal ada dia.itu sudah cukup.sempat makan terakhir kali bersama tapi tak cukup korum.deeba tak ada..too sad jugak.lepas makan kami melawat la street art..berselfie dan dia melayan gua selfie.nekad nak habis kan memori dia dengan penuh muka gua dalam tu.hewhew.dia tak nampak sedih pun gua nak balek.dia rilek.tenang macam biasa.tapi gua,rasa macam itu mungkin kali terakhir kami macam tu.gua harap dia ada wish something,tapi tak.dia masih biasa.cukup wish dia malam tu.kami samasama nanges.aku terlampau speechless sampai pandang dia sambil nanges.sumpah aku sedih.sedih sebab akan banyak kenangan yang bakal aku rindu.dan paling utama,bertahankah kami?


Bila yang tertulis untukku
Adalah yang terbaik untukmu
Kan kujadikan kau
Kenangan terindah dalam hidupku
Namun takkan mudah bagiku
Meninggalkan jejak hidupku
Yang tlah terukir abadi
Sebagai kenangan yang terindah


Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan aku


masyeh for the secebis kenangan..appreciate.orang tak sebaik yang awak sangka.cukup la orang hargai awak terima orang seadanya.terima kasih ahammad sadiq.by the way,awak da berjaya buat orang jatuh cinta dengan street wear awak tu.dulu kemain orang tak suka kan,sekali tersuka pulak.#ehh..sekarang awak takkan dengar lagi mulut orang keluarkan katakata yang boleh buat awak sentap like menyampah,rimas,lemas..mohon maaf atas kelancangan mulut ni.jumpa lagi bila umur panjang ada rezeki dan ada jodoh.jaga diri,jaga hati.

truely yours.

anis aqeela aziz



0 comments: